Zwangerschapsmassage

Zwangerschap is een bijzondere en mooie periode, het verandert je leven, er groeit immers een wonder in je buik.

Dit is ook een periode van veel lichamelijke veranderingen, de hormonen veranderen,  je hele lichaam verandert. Al deze veranderingen kunnen problemen met zich meebrengen waardoor je de behoefte kan hebben aan rust en verlichting van eventuele klachten zoals rug of bekkenpijn, bandenpijn, vermoeidheid, slaapproblemen, krampen of onrustige benen en stress om wat voor reden dan ook.

Uit onderzoek blijkt dat zwangerschapsmassage positieve effecten heeft op de slaap en zorgt voor minder rugpijn, minder aanmaak van stresshormonen en dat er minder complicaties zijn tijdens de bevalling.

Een massage verbetert de doorbloeding, waardoor er meer zuurstof en voedingsstoffen beschikbaar komen voor zowel moeder als kind.

Zwangerschapsmassage:

• Kan een diepe ontspanning geven en draagt bij aan de gezondheid van zowel moeder als de baby.
  • Stimuleert de bloedsomloop.
  • Helpt afvalstoffen te verwijderen.
  • Helpt emotionele en lichamelijke spanning los te laten.
  • Kan helpen bij slaapproblemen.
  • Kan lichamelijke klachten verlichten of tegengaan.
  • Even aandacht en tijd voor jou en je baby.

Gedachten, emoties en gevoelens van de moeder hebben invloed op de gezondheid van de baby.

Als de moeder vredig en ontspannen is, werkt dit door naar het ongeboren kindje.

Massage is dus prettig voor moeder en kind.

De massage, gegeven in zijligging en rugligging, kan vanaf 12 weken zwangerschap

en duurt 60 min.

Kijk ook onder tarieven naar het zwangerschapsmassage pakket!

Deze bestaat uit 3x zwangerschapsmassage en 1 x een  postnatale kolibriemassage.

De postnatale kolibriemassage, kan vanaf 4 weken na de bevalling en duurt 90 min.

Contra indicaties, zwangerschapssuiker, zwangerschapsvergiftiging (HELPP-syndroom),  hartklachten, hoge bloeddruk, infecties, verhoging of koorts, kanker, trombose, herstelperiode na operatie of ziekte, ontstekingen (plaatselijk)